על הקשר בין ניהול פיננסי הוליסטי לרפואת משפחה

מישל מיכאלי

מישל מיכאלי

ביטוח פיננסים ופנסיוני

אנחנו חיים בסביבה של אירועים המשתנים בתדירות גבוהה. חוסר הוודאות ביחד עם תוחלת החיים שעולה לאורך השנים, מובילים לכך שמה שבעבר היה פשוט, היום נהיה הרבה יותר מורכב.

במהלך חיינו אנו מתמודדים עם אי אלו מצבים. חלקם חיובים יותר וחלקם חיוביים פחות. מצבים כגון, נישואים, לידה, קבלת עבודה חדשה, פתיחת עסק חדש, קניית דירה, חופשה, רכישת רכב חדש, השקעה וחיסכון לטווח קצר וארוך ועוד. וכן מצבים פחות חיוביים ויותר מורכבים ומאתגרים כגון, ניהול תביעות ומיצוי זכויות מול חברות הביטוח. ו- בין לבין אנחנו גם מנהלים עסקים, מפרישים סכומים עבור העובדים שלנו (במידה ובבעלותנו עסק), מבצעים השקעות בנכסים פיננסיים ועוד.

המטרה של תכנון פיננסי הוליסטי, היא לתכלל את כלל התחומים הנ"ל ולספק מפה שלמה ללקוח בדומה במידה רבה לתפקידו של רופא המשפחה… איך? אני אסביר.

כולנו יודעים שכאשר אנו סובלים מכאב באוזן, אנחנו לא הולכים לאורטופד ובאותו אופן כאשר חלילה מעדנו ונקענו את הרגל, לא נבקר במשרדו של רופא העיניים. במקרה שיש לנו נקע ברגל וכאב באוזן (חלילה) אנחנו נלך לשני רופאים וכל המידע יצטבר בתיק הרפואי שלנו, במשרדו של רופא המשפחה. באותו אופן, לקוח המעוניין ברכישת ביטוח מסוג מסוים ובהשקעה בנכס פיננסי, ילך גם לסוכן ביטוח וגם לגוף אשר יסדיר עבורו את ההשקעה.

אם כן, מה תפקידו של מתכנן פיננסי הוליסטי? דומה לתפקידו של רופא המשפחה, אשר בוחן את כלל הממצאים של רופא העיניים והאורטופד ובדיקת הדם כדי לספק ללקוח דיאגנוזה כוללת (הוליסטית) המתאימה למצבו.

בחזרה לתכנון פיננסי…

אם זה, ביטוח בריאות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים ומשכנתא ואם זה, פתרונות הקשורים לקרן השתלמות, קופת גמל להשקעה, ניהול תיקי השקעות והשקעות אלטרנטיביות  ואם זה, ניהול התקציב המשפחתי בתכנון בין דורי, שכולל בתוכו גם צוואות, עזבונות, והסכמי ממון, תפקידו של המתכנן הפיננסי הוא לספק ללקוח תמונה כוללת, מקיפה וברורה של מצבו ו- פתרונות המותאמים עבור צרכיו בצורה אישית וייחודית.

במסגרת תפקידי כמתכנן פיננסי הוליסטי, אני רואה את משימתי לספק ללקוחותיי שירות המתכלל את שלל פעולותיו מול נותני שירותים חיצוניים.  והכל תחת קורת גג אחד!

אנחנו נתחיל בבדיקת מצבך הקיים: התקציב המשפחתי, התחייבויות, ונכסים. נעבור על הביטוחים, החסכונות וההשקעות שלך. נתייחס לרמת הסיכון שיש בכל אחד מהתחומים הנ"ל ונדבר על התיאבון לסיכון שלך. לאחר שנבין מה המצוי, נתחיל לעבוד על מה שרצוי ולסגור את הפער על ידי תכנון מדויק המותאם לצרכים שלך.

כולנו יודעים שניהול הבריאות האישית שלנו, חשובה. באותו אופן ניהול יתר תהליכי החיים ותכלולם, חשובים. אם במקרה הראשון, תפנו לרופא המשפחה. במקרה השני, תפנו לצוות שלנו שידאג לשלומכם ולשקט הנפשי שלכם.

 

 

שתף